• Română
  • English
28 martie – 2 aprilie 2017 / Cinema Muzeul Țăranului & Cinema Elvire Popesco / ediția a 7-a

Gala de deschidere

Gala de deschidere

Cu susținerea: 

Regie: 
ALEJANDRO JODOROWSKY
Al doilea din ciclul de filme autobiografice pe care și le propune autorul (primul fiind The Dance of Reality, proiectat la BIEFF 2014 în cadrul programului special Focus Jodorowsky), Endless Poetry înfățișează un Alejandro Jodorowsky aflat la începutul vârstei adulte, în atmosfera eclectică a capitalei chiliene Santiago a anilor 1940-50. Este momentul în care se hotărăște să se facă poet, iar destinul îl aduce în compania boemei artistice a vremii: Enrique Lihn, Stella Diaz Varín, Nicanor Parra și mulți alți artiști tineri și promițători, necunoscuți pe atunci, care aveau să devină titani ai literaturii latino-americane. Endless Poetry este o poveste a experimentării poetice; povestea unor tineri cu totul speciali, care au trăit așa cum puțini au avut curajul s-o facă înaintea lor: cu senzualitate, autenticitate, nebunie și deplină libertate.
 
„Trecut bine de 80 de ani, Jodorowsky reușește să se re-inventeze în modul cel mai spectaculos și mai cel mai improbabil. Endless Poetry dă dovadă de un șarm și de o sensibilitate copleșitoare. Este cel mai accesibil film pe care regizorul l-a făcut până acum, și, probabil, cel mai bun.” (Owen Gleiberman, Variety)
 
„Regizor de filme-cult și guru al psiho-magiei, Alejandro Jodorowsky se ridică la nivelul așteptărilor stârnite de propria sa reputație, realizând, cu Endless Poetry, un film care trece de la suprarealism la acțiune, fără a devia de la firul narativ central, un film la care vor rezona atât cei nefamiliarizați cu simbolismul, cât și cei obișnuiți cu structurile și personajele bizare pe care artistul le crează.” (Fabien Lemercier, Cineuropa)
 
Alejandro Jodorowsky a găsit o nouă impresionantă sursă de energie la vârsta de peste 80 de ani, realizând această fermecătoare trilogie autobiografică, la fel de halucinantă precum un vis indus de narcoticul laudanum. (Peter Bradshaw, The Guardian)