La bordul unui feribot, mai mulți pasageri traversează un râu de pe un mal pe altul. Legănați de valuri, călătoria lor peste ape se prelungește la nesfârșit, țărmul de destinație se îndepărtează, iar magnitudinea spațiului se estompează. Poate că singura certitudine este mișcarea însăși.
Luându-și numele de la un râu cu rezonanță mitică, Aqueronte suprapune ecourile legendei peste o călătorie cu feribotul în sudul Spaniei. Granițele dintre timp și spațiu se pierd în imaginile filmate pe peliculă de 16mm, ajungând să se confunde în tonurile amețitoare de albastru care domină filmul. Toți pasagerii cad într-un somn adânc, ca sub o anestezie indusă de dilatarea nesfârșită a spațiului și timpului. Prinși în visare, călătoria trece aproape pe nesimțite, iar, la trezire, pasagerii au ajuns deja la liman. Aqueronte e un exemplu de slow cinema care, prin delocalizare și atemporalitate, câștigă o conotație mitică, dar care privește și către valențe cotidiene, cu nerăbdarea îndrăgostiților care vor să izoleze momentul în timp. (Emilian Lungu)
Manuel Muñoz Rivas este un cineast stabilit în Spania. El alternează proiectele sale de film cu scrierea de scenarii și cu montajul pentru filmele altora. Munca sa ca regizor se concentrează asupra regiunii spaniole Andaluzia, acordând o atenție deosebită calităților estetice și poetice ale peisajului și potențialului fotogenic al chipului uman. Abordarea sa urmărește să transceadă etichetele sau convențiile de gen (ficțiune sau documentar) și privilegiază un „cinema al prezenței” în fața unui „cinema al reprezentării”. Primul său lungmetraj, El Mar Nos Mira De Lejos, a avut premiera în 2017 la Berlinale, în secțiunea Forum.