Utilizând materiale din arhive croate și internaționale, care se întrepătrund cu imagini actuale ale acestui non-loc deșertic, Chasing the Sun: El Shatt încearcă să pună cap la cap niște amintiri fragmentare. Simultan, filmul colectează date istorice despre El Shatt, cea mai mare tabără de refugiați din deșertul Sinai din Egipt în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
O cartografiere pe vibrații joase a unei comunități croate, evacuate în Orientul Mijlociu în timpul invaziei germane din Iugoslavia, Chasing the Sun: El Shatt rulează pe un peisaj sonor electro-alarmant, repetitiv, dar nu mecanic. Popoare, spații, locuri. Oare cum reușește sunetul să facă pustietatea să se resimtă atât de puternic? Probabil că faptul are legătură cu un contrast frapant: pământul este gol, dar bătaia vântului pare să simuleze o oarecare prezență. Ca un caleidoscop al strămutării, scurtmetrajul regizoarei croate Ana Bilankov se pretează subtil pe un fior care se strecoară pe sub oase. Ce-i face pe oameni să poată supraviețui în cele mai ostile condiții? Ce-i face pe oameni să fie în permanență în subordinea altora și să își dorească, la rândul lor, să-i domine pe alții? (Emil Vasilache)
Ana Bilankov (Berlin / Zagreb) este o artistă vizuală și cineastă care lucrează în domeniul filmului experimental, al fotografiei și al instalațiilor video. A studiat istoria artei și limba și literatura germană la Universitățile din Zagreb și din Mainz și a absolvit studii postuniversitare la Universitatea de Arte din Berlin. Lucrările sale au fost prezentate în cadrul a mai multe expoziții și a câștigat numeroase burse internaționale și mai multe premii la festivaluri de film și artă video.