După ce ani de zile a călătorit prin lume cu camera de filmat, Chris Marker a îmbrățișat online-ul ca pe o nouă scenă în care să-și desfășoare explorările sale cinematografice. Ani mai târziu, în lockdown, sute de gameri s-au apucat de GeoGuessr, un joc online care îi invită pe jucători să cutreiere lumea prin intermediul ecranului de calculator.
Ecranul calculatorului a înlocuit fereastra autocarului spune o voce în GeoMarkr. Filmul lui Chloé Galibert-Laîné e o perindare prin lume și prin filmografia lui Chris Marker, meditând asupra politicilor imaginii în era turismului digital, exacerbat, de altfel, de pandemie și de lockdown. N-ai nevoie acum decât de niște clicuri ca să ajungi în spații în care n-ai fost niciodată — și, de fapt, în care probabil nici nu te vei afla vreodată în mod fizic. Ce e bizar la toate acestea, așa cum ne arată jocuri ca GeoGuessr, e cât de intim ajungem să cunoaștem topologiile unor astfel de locuri, GeoMarkr punând întrebarea dacă astfel de activități online nu sunt, totuși, și niște ample exerciții semotice de înțelegere a spațiului din jurul nostru și a lumii în care trăim. (Dora Leu)
Chloé Galibert-Laîné (they/them) este un/o cercetător/oare și cineast/ă de origine franceză, care lucrează în prezent ca cercetător principal (senior researcher) în cadrul Hochschule Luzern (Elveția). Operele sale explorează intersecțiile dintre cinema și mediile online, cu un interes deosebit pentru probleme legate de modurile spectatoriale, gesturile de apropriere și memoria mediată. Eseurile video și desktop documentary-urile sale au fost premiate și prezentate în cadrul IFFRotterdam, Oberhausen Kurzfilmwoche, FIDMarseille, Ji.hlava IDFF, True/False Festival, transmediale, Images Festival, EMAF, Kasseler Dokfest și Ars Electronica Festival.