
J-N-N se bazează pe conversațiile de familie ale artistei din timpul unei călătorii în Irak, precum și pe cercetări intensive despre Djinni, entitățile efemere care sunt profund împletite în cultura țării. Într-o călătorie vizuală și fragmentară prin deșertul Irakului, de la Ur via Babilon până la saloane izolate din Bagdad, filmul pune sub semnul întrebării o cultură și o societate sfâșiate de războaie curente, războaie civile, represiune și terorism.
Un loc nu înseamnă doar topografia sa. Un spectru nu este doar mica psihoză pe care acesta o evocă în interiorul creierului. Istoria nu este alcătuită doar din date, ci și din mișcările tancurilor. Prin utilizarea suplă și precisă a imaginii, sunetului și textului, J-N-N a creează o rețea delicată și caleidoscopică de zvonuri, amintiri și fapte legate de Irak și de pământul său. Creaturile mitice invocate de film leagă eforturile parapsihologice ale lui Saddam Hussein de lucrări arheologice din secolul al XIX-lea, precum și de invazia țării de către armata americană din 2003. Parte poezie trecătoare, parte natură statică, J-N-N este la fel de efemer ca și creaturile invocate în el. (Emil Vasilache)

Ginan Seidl este o artistă și regizoare de origine germană și irakiană, care lucrează la intersecția dintre documentar, ficțiune și instalație video. Practica sa îmbină elemente fabulatorii cu material documentar, explorând diverse perspective și cosmogonii pentru a deschide, prin intermediul cinemaului, schimburi și forme poetice și situate de cunoaștere. Este doctorandă la Universitatea de Muzică și Arte Performative din Viena, membră a colectivului FILZ și co-curatoare a festivalului media paradoks din Leipzig. Lucrările sale au fost proiectate la nivel internațional la Berlinale, CPH:DOX, FID Marseille și Visions du Réel, printre altele, și au fost recunoscute cu premii precum Premiul special pentru artă vizuală 2024 la Filmkunsttage Sachsen-Anhalt. A participat la Berlinale Talents, a avut rezidențe la Beirut și în Mexic și a primit multiple burse artistice.