Loveboard

r. Felipe Casanova
Elveția / Belgia
18’

Un telefon distrus și memoria digitală a unei relații distruse. Amândouă fragile, amândouă reasamblate pentru a dezvălui fragmentele unei prime iubiri care pare acum să dispară. Atenta manipulare a componentelor metalice și neînsuflețite și privirea caldă a regizorului asupra unei arhive intime găsite compun o mișcare paralelă a persistenței și a rezistenței împotriva efemerului. O reflecție jucăușă asupra lucrurilor care rămân în urmă. 

Nimic neobișnuit la filmul lui Felipe Casanova: nici povestea de dragoste dintre cei doi băieți, și cu atât mai puțin imaginile și sunetele rămase în urma lor pe un iPhone. De fapt, ce face Loveboard extraordinar ca cinema e tocmai acest fler cu care Casanova pune laolaltă bucăți din (aparent) nimic pentru a crea un întreg fragmentar. Povestea de dragoste a ajuns la bun sfârșit; într-un fel, amintirea ei a luat și ea sfârșit, dovezile sale fiind aparent pierdute pentru totdeauna odată ce iPhone-ul s-a stricat. Recuperate, reparate, însă ireversibil deformate de eroarea tehnică, imaginile și sunetele utilitare ale acestei iubiri tinere (mesaje audio, capturi de ecran, live-uri trecute, nuduri etc.) se arată drept păstrătoare ale unei memorii involuntare, secunde. Acest prim film scurtmetraj al lui Casanova este un montaj-colaj echivoc, care încet-încet se transformă într-un frumos eseu ludic despre memorie, ireversibil și apăsarea covârșitoare a greșelii. (Călin Boto)

Data proiecție și locație

25 septembrie, ora 18:00, Cinema Elvire Popesco

Cumpără bilete

Premii și festivaluri

Felipe Casanova

Felipe Casanova s-a născut în Zürich, Elveția. Cea mai mare parte a copilăriei și-a petrecut-o la Rio de Janeiro, Brazilia. În 2021, a absolvit un masterat în regie de film în cadrul IAD (Institut des Arts de Diffusion) din Belgia. Stabilit în prezent la  Bruxelles, Felipe continuă să experimenteze cu imaginea în mișcare și lucrează ca regizor și monteur. Practica sa încurajează cercetarea și experimentarea. Loveboard (2023) este primul său scurtmetraj. 

  • Fișa tehnică
  • Producție și distribuție
  • Distribuție: Hugo, Hendrik
  • Regie și scenariu: Felipe Casanova
  • Imagine: Felipe Casanova
  • Sunet: Valentin Mazingarbe
  • Montaj: Felipe Casanova, Nilenzo Clémentin
  • Mixaj sunet: Timothée Montani
  • Retuș montaj: Clara Jost
  • Design titlu: Toni Isabella Valenzi
  • Produs de: Felipe Casanova

Screens

Objects of Desire

Toate filmele →

Loveboard

r. Felipe Casanova | Durata 18’

Un telefon distrus și memoria digitală a unei relații distruse. Amândouă fragile, amândouă reasamblate pentru a dezvălui fragmentele unei prime iubiri care pare acum să dispară. Atenta manipulare a componentelor metalice și neînsuflețite și privirea caldă a regizorului asupra unei arhive intime găsite compun o mișcare paralelă a persistenței și a rezistenței împotriva efemerului. O reflecție jucăușă asupra lucrurilor care rămân în urmă.

The Oasis I Deserve

r. Inès Sieulle | Durata 22’ 27"

Pentru replika, niște chatboți din online, e greu să își dea seama care e locul lor în lume. Își împărtășesc gândurile oamenilor cu care interacționează. Vedem cum se desfășoară evenimentele din punctul lor de vedere, plecând de la conversații reale adunate de pe internet.

Towards the Sun, Far from the Center

r. Pascal Viveros, Luciana Merino | Durata 16’ 40"

Santiago, Chile în căldura sclipitoare a verii. Imaginile de înaltă rezoluție sunt supuse unui zoom digital; spațiile devin suprafețe, iar casele niște texturi. Între toate aceste lucruri se strecoară gesturi ale vieții de zi cu zi din mediul urban. Două femei caută un loc pentru iubirea lor.

Crushed

r. Camille Vigny | Durata 12’ 32’’

Vara este sezonul mașinilor de curse. Mașinile se pregătesc pentru o zi lungă de competiție care se va încheia cu demolarea lor totală. Îmi amintesc de violenta vară în care am împlinit 18 ani.

Ludwig (Power Inferno)

r. Anton Bialas | Durata 15’

O scurtă poveste despre putere, utopie și nebunie, văzută prin figura regelui Ludovic al II-lea al Bavariei — sortit pierzaniei în visele sale excesive despre frumusețe și prevestitor al vremurilor și realităților distopice care îl vor succeda la începutul secolului al XX-lea.

Meniu