Competiția Internațională de Scurtmetraj

Loveboard

r. Felipe Casanova | Durata 18’

Un telefon distrus și memoria digitală a unei relații distruse. Amândouă fragile, amândouă reasamblate pentru a dezvălui fragmentele unei prime iubiri care pare acum să dispară. Atenta manipulare a componentelor metalice și neînsuflețite și privirea caldă a regizorului asupra unei arhive intime găsite compun o mișcare paralelă a persistenței și a rezistenței împotriva efemerului. O reflecție jucăușă asupra lucrurilor care rămân în urmă.

The Oasis I Deserve

r. Inès Sieulle | Durata 22’ 27"

Pentru replika, niște chatboți din online, e greu să își dea seama care e locul lor în lume. Își împărtășesc gândurile oamenilor cu care interacționează. Vedem cum se desfășoară evenimentele din punctul lor de vedere, plecând de la conversații reale adunate de pe internet.

Towards the Sun, Far from the Center

r. Pascal Viveros, Luciana Merino | Durata 16’ 40"

Santiago, Chile în căldura sclipitoare a verii. Imaginile de înaltă rezoluție sunt supuse unui zoom digital; spațiile devin suprafețe, iar casele niște texturi. Între toate aceste lucruri se strecoară gesturi ale vieții de zi cu zi din mediul urban. Două femei caută un loc pentru iubirea lor.

Crushed

r. Camille Vigny | Durata 12’ 32’’

Vara este sezonul mașinilor de curse. Mașinile se pregătesc pentru o zi lungă de competiție care se va încheia cu demolarea lor totală. Îmi amintesc de violenta vară în care am împlinit 18 ani.

Ludwig (Power Inferno)

r. Anton Bialas | Durata 15’

O scurtă poveste despre putere, utopie și nebunie, văzută prin figura regelui Ludovic al II-lea al Bavariei — sortit pierzaniei în visele sale excesive despre frumusețe și prevestitor al vremurilor și realităților distopice care îl vor succeda la începutul secolului al XX-lea.

Like a Sick Yellow

r. Norika Sefa | Durata 23’ 11”

O imersiune în amintirile Norei, unde realitățile se contopesc, lucrurile rele și cele frumoase se împletesc unele cu celelalte până ce toate sunt amestecate și se formează ceva nou. O tragedie prevestită.

UNDR

r. Kamal Aljafari | Durata 15’

Ochiul camerei revine obsesiv în aceleași locuri. O perspectivă verticală care impune controlul, posesia siturilor arheologice, pietre care zac de mii de ani în deșert. Însă locurile pe care camera le observă nu sunt pustii: vedem țăranii lucrând pământul, ei înșiși transformați în peisaj. Ceva tulbură liniștea locului: explozii pe uscat și în mare pregătesc terenul pentru orașe noi cu nume noi, noi păduri.

Unwanted Kinship

r. Pavel Mozhar | Durata 30’

Folosind străzile cartierului în care trăiește în Berlin ca un fundal, un regizor născut în Belarus investighează natura sistemică a crimelor de război ruse și bieloruse în Ucraina și își explorează propria responsabilitate în raport cu războiul.

Man number 4

r. Miranda Pennell | Durata 9’ 52"

Gaza, decembrie 2023. Confruntarea cu o fotografie tulburătoare de pe social media naște întrebări despre ce înseamnă să te afli în postura de privitor (de la depărtare).

I Would Rather Be a Stone

r. Ana Hušman | Durata 23' 48“

Cu ajutorul vocii micuței Jela, filmul spune povestea evenimentelor care au marcat o generație și care au influențat viitorul peisajelor din Lika, o regiune neglijată și slab populată din Croația. Condițiile de trai și-au lăsat amprenta asupra vieților personale ale oamenilor care au trăit în regiune, asupra singurătății lor, asupra relațiilor, oportunităților, înțelegerilor și speranțelor lor.

Very Gentle Work

r. Nate Lavey | Durata 23’ 55"

Apelând la cercetarea psiho-geografică a unui protagonist fictiv interesat de răzbunarea militantă și tradiția evreiască, Very Gentle Work leagă pe Sholem Schwarzbard, mișcările The Black Liberation Army, FALN (Fuerzas Armadas de Liberación Nacional Puertorriqueña) și Weather Underground de lupta împotriva unui centru de antrenament pentru poliție în apropiere de Atlanta, Georgia.

To Exist Under Permanent Suspicion

r. Valentin Noujaïm | Durata 14'

Claire, o femeie de afaceri care promovează o nouă clădire de birouri în La Défense se confruntă cu tot mai multe judecăți din partea celorlalți și cu o izolare crescândă. Birourile gri și reci îi amplifică sentimentele de singurătate, născându-i visul de a da foc zgârie-norului.

The Seventh Shift

r. Nataliya Ilchuk | Durata 15'

Un portret al unei femei singuratice care muncește la patru slujbe într-un oraș ucrainean aproape abandonat. Gesturile rituale continue, care nu deservesc obținerea de profit, și o credință irațională în lucrurile de neatins devin esența filmului, realitatea sa prozaică nefiind exprimată explicit, ci prin poezia vizuală a unui oraș industrial în aflat în descompunere.

for here am i sitting in a tin can far above the world

r. Gala Hernández López | Durata 19' 06"

O femeie îl visează pe criptograful american Hal Finney. O mare criză economică afectează piața de criptomonede, iar zeci de mii de oameni sunt criogenați, așteptând să vină vremuri mai bune. Se află ei în suspensie sau cad în vid? Care este relația ciudată pe care o avem cu viitorul?

Workers’ Wings

r. Ilir Hasanaj | Durata 19'

Mai mulți bărbați care au suferit accidente de muncă se uită la noi. Ce simt ei? Care sunt speranțele lor? Ce le rezervă viitorul? Fiecare rid de pe fețele lor e sculptat de însăși viața. Deasupra tuturor lucrurilor atârnă un sistem plin de pericol și de injustiție.

De Gallo Qui Ovavit

r. Nina Forsman | Durata 15’ 5"

Doar găinile și mașinile pot oua. Niciodată cocoșii. Ideea cocoșului care face ouă a perplexat mintea umană din vremuri străvechi; în alte epoci, acești cocoși au fost clasificați drept monștri letali, drept criminali satanici sau drept ciudățenii biologice. Dar care a fost primul, monstrul sau omul?

Magnifica: Passive Intruder

r. Ville Koskinen | Durata 20’

O creatură necunoscută a invadat țărmurile pline de cabane ale Finlandei, locuri care obișnuiau să fie sigure și familiare. Sosirea unor pete verzi și vâscoase provoacă disconfort clasei de mijloc. Până și doar mișcarea lor gelatinoasă le provoacă dezgust.

Lick a Wound

r. Nathan Ghali | Durata 25'

O comunitate misterioasă de animale se ocupă cu ritualuri în subsolurile unei biserici, departe de oameni. În această pivniță, animalele au ales să trăiască în autosuficiență.

The Moving Garden

r. Inês Lima | Durata 19'

Alături de doi ghizi specialiști botanici, un grup de excursioniști pornește într-o călătorie prin peisajele încântătoare ale Parcului Natural Arrábida. Pe măsură ce traversează diversa floră și faună a parcului, aceștia descoperă dovezi ale unei transformări îngrijorătoare: intervenția umană remodelează acest mediu cândva neatins.

I Accidentally Stepped on a Flower

r. Eneos Çarka, Stivi Imami | Durata 17’ 41"

Al doilea cel mai mare stadion din Tirana este o relicvă socialistă care nu a reușit să țină pasul cu lumea înconjurătoare. Stă într-o stare de limbo, tăcut și atemporal. Construit din peste un milion de puncte în cloud după scanarea întregului stadion, acest film-poem postumanist este rezultatul unui prim contact cu florile sălbatice și perene care au răsărit pe câmpurile abandonate ale stadionului.

315

r. Daniel Jacoby | Durata 14'

O serie de anecdote de familie și evenimente istorice care coincid cu ziua de naștere a regizorului capătă un ton diferit pe măsură ce acesta descoperă ce s-a întâmplat în țara sa nativă, Peru, în acea zi din 1989.

detours while speaking of monsters

r. Deniz Şimşek | Durata 18'

Un monstru marin vechi de 4000 trăiește acum doar prin poveștile câtorva. Mitul său datează încă de la strămoșii armenilor și kurzilor din jurul Lacului Van, o regiune care a fost martoră unei epurări etnice a amândurora dintre popoare. La granița dintre mitologic, politic și personal sunt ascunse diferite forme de radiere și ștergere. Vechii zei sunt supărați pe noi, iar eu sunt supărată pe tatăl meu.

512×512

r. Arthur Chopin | Durata 21’ 11"

Un internaut intră în spațiul mental al unei inteligențe artificiale în căutarea lui Francine Descartes, fiica lui René Descartes. Inteligență produce un număr infinit de imagini pornind de la o secvență de cuvinte ordonate de om, până când începe să funcționeze singură, fără intervenție umană.

Dull Spots of Greenish Colours

r. Sasha Svirsky | Durata 10’ 32"

Războiul pentru atenția noastră a devenit brusc un război adevărat. Tehnologiile informației apar nu doar ca simple instrumente operaționale și utilitare, ci ca forțe active. Ne-am pierdut controlul și suntem condamnați să tot scrollăm prin newsfeed.

The Night of the Minotaur

r. Juliana Zuluaga Montoya | Durata 10’ 42"

The Night of the Minotaur folosește materiale de arhivă pentru a construi povestea lui Luz Emilia García, precursoarea cinemaului pornografic din Columbia.

Coldness

r. Andrea Sánchez | Durata 14’

Urletele și țipetele unui film horror de serie B filmat la sfârșitul anilor 80 își fac loc pe străzile din Andorra, creând o ruptură între prezentul și trecutul cinematografic al țării. El espectro de Justine, un film blestemat care nu a văzut niciodată lumina zilei… până acum tulbură orașul.

Parallel Botany

r. Magdalena Bermudez | Durata 11'

Natura moartă e pusă față în față cu niște ilustrații botanice pentru a demonstra paradoxul disecției: de fiecare dată când tăiem ceva în două nu facem decât să creăm un nou exterior.

When We Encounter the World

r. Leonardo Pirondi și Zazie Ray-Trapido | Durata 11'

În 1934 un cuplu de oameni de știință amatori a început un experiment. Denumit după o specie de molie, proiectul Automeris a dus un grup de copii într-o pădure împrejmuită, lăsându-i să se descurce de unii singuri. Întorcându-se în vizită, cuplul le-a arătat copiilor filme făcute de ei înșiși despre lumea exterioară, pe care le-au acompaniat cu muzică.

The Mars Project

r. Louis Rémy | Durata 13'

Într-o colecție de videouri găsite în străfundurile YouTube-ului, oameni obișnuiți aplică pentru a participa la o misiune spațială care se îndreaptă către planeta Marte în anul 2022. Acest anunț al Mars Venture, din urmă cu aproape un deceniu, demonstrează interesul societății noastre pentru cucerirea Planetei Roșii și ne invită să chestionăm retorica colonialistă intrinsecă proiectelor spațiale.

Wild Fruits

r. Bernardo Zanotta | Durata 35' 16"

Secolul al XVI-lea. După o perioadă petrecută peste mări în Franța antarctică, Jean Aurand își găsește refugiu ca servitor în casa filosofului francez Michel de Montaigne, unde o serie de evenimente fantastice schimbă viețile amândurora dintre bărbați.

The Third World After the Sun

r. Analú Laferal și Tiagx Vélez | Durata 19' 50"

Un ritual în travesti interpretat de artiștii Analú Laferal și Tiagx Vélez deschide un portal și conduce la o întâlnire cu un misionar european din secolul al XV-lea, care s-a afundat adânc în junglă pentru a combate preaslăvirea animalelor ca ființe divine. Un vis transmaterial, învăluit în penumbra unor orori cosmice.

BLUE

r. Violena Ampudia | Durata 17'

BLUE este rezultatul unui proces de colaborare cu mai multe femei care s-au confruntat cu depresia postnatală. Regizoarea Violena Ampudia organizează un atelier de cianotipie, în care aceste mame să își poată crea propriile imagini care să le ilustreze stările și suferințele: fricile, visele și experiențele lor sunt exprimate toate cu ajutorul diverselor nuanțe de albastru.

Razeh-del

r. Maryam Tafakory | Durata 27’47”

În anul 1998 două eleve trimit o scrisoare la primul ziar din Iran destinat publicului feminin. În timp ce așteaptă ca aceasta să fie publicată, se gândesc la realizarea unui film imposibil.

getty abortions

r. Franzis Kabisch | Durata 21’ 45”

Cum arată un avort? Care sunt imaginile care ne modelează părerile despre subiect? Și de unde vin ele? Luând forma unui desktop essay, getty abortions analizează modul în care media germană și austriacă ilustrează subiectul avort, săpând prin imagini de tip stock photos, reviste pentru adolescente și mărturii ale unei experiențe reale, sărind, în același timp, de la începutul anilor 2000 la secolul al 19-lea, în căutarea unei cunoașteri feministe.

Loving in Between

r. Jyoti Mistry | Durata 18’

Între naștere și moarte se află puterea de a iubi și de a trăi. Regulile politice, ordinele religioase, normele sociale și tabuurile culturale controlează pe cine iubim și cum iubim. Dreptul de a iubi este controlat și reglementat de modul în care trăim. Dar erotismul are puterea de a emancipa. Prin intermediul recitării și al arhivelor, iubirea este sustrasă în afara categoriilor, într-o expresie a queerness-ului și o celebrare a erosului.

The Sunset Special 2

r. Nicolas Gebbe | Durata 18’ 52”

Această croazieră exclusivistă de lux se prezintă drept vacanța perfectă și ca o utopie pentru familie. Cu toate acestea, pe măsură ce pătrundem tot mai adânc într-o lume psihedelică, toate fațadele artificiale ale acestui atractiv produs de consum se dizolvă, iluziile se destramă și ni se dezvăluie cruda realitate de dincolo de confortul superficial.

Meniu