
Un stat polițienesc desființat este perceput atât ca o sursă a unei orori nebuloase, cât și ca un loc de auto-empowerment politic și poetic. Anna Zett combină fragmente de material audiovizual și sonor din arhivele berlineze ale opoziției RDG cu poezie și muzică din acea perioadă, prezentând perioada tensionată de tranziție din Germania între 1986 și 1990.
Un stat polițienesc german din trecut este decorul pentru thrillerul scurt și palpitant AFRAID DOESN’T EXIST. În acesta, Anna Zett realizează un colaj din materiale video și audio provenite din din arhivele berlineze ale opoziției RDG, adoptând parțial perspectiva unui copil sensibil. Pe baza implicării sale intime, artista urmărește un act de rezistență reușit, dar în mare parte necunoscut, de la sfârșitul RDG, deschizând în același timp un spațiu asociativ pentru conectarea cu experiențe de violență care altfel ar fi dificil de accesat astăzi. Vocile foarte condensate dintr-o lectură de poezie din 1986 din Berlinul de Est o susțin pe naratoarea fără voce – „un copil adult” – în reconstrucția propriei lumi emoționale, la fel ca și coloana sonoră complexă. De la imagini din biblioteca dedicată mediului înconjurător la videoclipuri private și materiale jurnalistice, filmul duce la a doua ocupare a sediului Stasi din Berlin-Lichtenberg în septembrie 1990, unde se instalează într-o atmosferă foarte diferită. (Berlinale Forum Expanded)