
Plecând de la un fragment dintr-un film albanez din perioada comunistă, în care un băiat visează construcția unui oraș modern, EVERY EPOCH DREAMS THE NEXT reflectează asupra modului în care schimbarea structurilor de putere transformă peisajul urban, precum și asupra modului în care aceste structuri de putere pot prevala asupra binelui comun și a interesului public.
Între somnolență și vis, între arhive materiale și randări 3D, iată unde se plasează EVERY EPOCH DREAMS THE NEXT, creând o punte între utopia trecutului și ramurile abstracte ale prezentului. Gierlinger preia imagini din Qyteti me i ri ne bote (1974, r. Xhanfise Keko), o bijuterie adormită a cinematografiei albaneze, și o scaldă într-un melanj digital. Cântecul de leagăn prezent pe parcursul filmului, melodios ca un caleidoscop al stării de inconștiență, relevă imaginile puternic texturate ale construcțiilor din trecut și se ciocnește de suprafețele aseptice, dar viu colorate, ale imaterialului actual. Dacă austeritatea victorioasă a vremurilor apuse permitea visare, prezentul, atât de preocupat de imersiune, nu mai lasă loc acestui lux amnezic. (Emil Vasilache)

Lucrările lui Johannes Gierlinger abordează forme de memorie și de rememorare, precum și perspective de rezistență și ale viitorului. Analizează forme vizuale de reprezentare, constelații și conexiuni între diferite epoci și sisteme politice și se întreabă în ce măsură structurile și efectele acestora sunt interconectate, vizibile și perceptibile în societățile și sistemele actuale. Lucrările sale au fost prezentate la festivaluri și instituții de film naționale și internaționale, printre care Visions Du Réel, CPH: DOX, Museum der Moderne Salzburg, Edinburgh IFF, Antimatter [Media Art], Diagonale Graz etc. Locuiește și lucrează în Viena.