
Un tărâm sintetic, elaborat cu meticulozitate de startup-uri globale. Toate sunt legate între ele de o mâzgă întunecată – o prezență uleioasă și recurentă care îmbină flora Jurasicului cu decorațiuni vegetale din plastic destinate centrelor comerciale. Petrolul, atât în formă rafinată, cât și nerafinată, deschide un portal către logica sângeroasă a capitalismului petrolier și a practicilor globale de extracție.
Opera artistei Yuyan Wang se concentrează adesea pe materie, în special pe produsele industriale și procesate care nu numai că ne înconjoară, ci ale căror dinamici de producție și distribuție ne guvernează însăși viața. În GREEN GREY BLACK BROWN aceasta urmărește petrolul ca un element vectorial, privit de la nămolul stării sale naturale până la așa-zisa sa împlinire capitalistă în producția de plastic. Colând imagini naturale cu cele ale extracției și segmente de realități industriale, ce surprinde Wang în aceș șir al liniei de producție e un dublu proces născător de paradox: ce e extras din pământ devine plastic, iar plasticul se transformă la rândul său în flori și ghirlande artificiale care nu vor decât să imite naturalul. GREEN GREY BLACK BROWN examinează absurdul paradisurilor artificiale și mâzga extractivistă care le asigură existența. (Dora Leu)

Yuyan Wang, născută în China și stabilită la Paris, este regizoare și artistă video. Lucrările sale presupun utilizarea de materiale reciclate din sfera industrială a producției de imagini, urmărind mutația și proliferarea acestora în cadre și reprezentări digitale. Lucrările sale au fost expuse la Tate Modern, Palais de Tokyo, la cea de-a 12-a Bienală de la Berlin și la diverse festivaluri, precum Berlinale, IFFR, European Media Art Festival, Indie Lisboa, unde a primit numeroase premii.