Arsenal on Location

Whose Voice is This?

Dana Iskakova, Saodat Ismailova | Durata 10'

WHOSE VOICE IS THIS? explorează peisajele sonore din colecția de filme din Asia Centrală din arhiva Institutului Arsenal. Examinând voci dublate, efectee de fundal și coloane sonore originale, instalația urmărește influența ideologiei sovietice asupra filmelor din anii 1960 până în anii 1990, surprinzând eroziunea treptată a acesteia și impactul Perestroikăi.

Grandmamauntsistercat

Zuza Banasińska | Durata 23'

Creat din materiale culese din Arhivele Educaționale din Polonia, GRANDMAMAUNTSISTERCAT spune povestea unei familii matriarhale văzute prin ochii unui copil care încearcă să înțeleagă reproducerea sistemelor ideologice și de reprezentare.

Afraid Doesn’t Exist

Anna Zett | Durata 31'

Un stat polițienesc desființat este perceput atât ca o sursă a unei orori nebuloase, cât și ca un loc de auto-empowerment politic și poetic. Anna Zett combină fragmente de material audiovizual și sonor din arhivele berlineze ale opoziției RDG cu poezie și muzică din acea perioadă, prezentând perioada tensionată de tranziție din Germania între 1986 și 1990.

Endarchiv

Anna Zett | Durata 18'

ENDARCHIV examinează procesul simbolic al eliminării și uitării, ridicând totodată întrebarea "Cum să ne îngrijim de rămășițele emoționale și performative ale RDG și ale mișcărilor sale de opoziție?". Regizoarea Anna Zett este surprinsă desenând cu spray întrebări și afirmații scurte pe mormane mari de pietriș, unde fiecare pas duce la o alunecare de teren. Acțiunea este intercalată cu imagini filmate de Klaus Freymuth, care arată artiști și demonstranți pictând și scriind pe partea estică a Zidului Berlinului la scurt timp după deschiderea graniței în noiembrie 1989.

Sudesha

Yugantar | Durata 30'

SUDESHA (1983) își capătă numele de la figura sa centrală, o activistă implicată în mișcarea Chipko, marile proteste ecofeministe ale Indiei de la poalele Himalayei. Vibranța unei imagini color e egalată doar de furia acestor femei împotriva deforestării, dar și a rolurilor tradiționale. Cea mai fericită zi din viața sa, își aduce aminte o femeie, a fost atunci când au arestat-o și nu a mai fost nevoită să gătească sau să spele.

Idi Katha Maatramena

Yugantar | Durata 25'

IDI KATHA MAATRAMENA / IS THIS JUST A STORY? (1983), singurul film al colectivului Yugantar care nu folosește imagini așa-zis reale, e bazat pe un scenariu conceput în colaborare cu o altă grupare feministă, Sri Shakhti Sanghatana, și se dedică problemei violenței domestice și a efectelor adesea puțin vizibile ale vieții de familie asupra femeilor din India. În loc să opteze pentru un ton moralist sau care să insiste în a vorbi despre moarte, filmul se concentrează pe solidaritatea pe care personajul principal o găsește într-o prietenă.

Tambaku Chaakila Oob Aali

Yugantar | Durata 25'

Actul de a asculta și de a lăsa grupările unioniste și sindicaliste să vorbească pentru ele însele e esențial și pentru TAMBAKU CHAAKILA OOB AALI / TOBACCO EMBERS (1982), în care colectivul Yugantar petrece patru luni alături de lucrătoarele unei fabrici de tutun din Nipani, punctul zero al uneia dintre cele mai importante greve muncitorești ale Indiei din vreme, care a activat 3000 de femei. Rezultatul acestei colaborări e aproape un manual de grevă, în care lucrătoarele discută strategii de sindicalizare și de propagare a acțiunilor, dar și modul în care își doresc să fie reprezentate.

Molkarin

Yugantar | Durata 25'

În MOLKARIN / MAID SERVANT (1981), primul film al colectivului de film Yugantar, reconstituiri ale unor conflicte între angajatori și lucrătoarele lor domestice sunt împletite cu interviuri și imagini ale unor întâlniri comunitare în care acestea își discută direct nevoile și nemulțumirile. Treptat acestea devin rezoluții, sute de lucrătoare din orașul Pune ajungând să se coaguleze într-o grevă care reușește să deschidă negocierile pentru noi drepturi și un manifest care să reglementeze condițiile de muncă, de la zile libere la plată.

Meniu