Un tânăr cineast pe nume Julian descoperă o carte ascunsă despre care se dovedește că e legată de o falsificatoare de artă dispărută — misterul perfect pentru următorul său film. Dar, pe măsură ce coincidențele se înmulțesc și se instalează paranoia, acesta începe să se întrebe ce este real, cine îl urmărește și dacă el este cel care regizează povestea sau dacă este regizat de ea.
Folosind resurse materiale aproape minimale și mijloace auto-ficționale (accentul căzând pe ficțiune), Julian Castronovo mobilează în DEBUT, OR, OBJECTS OF THE FIELD OF DEBRIS AS CURRENTLY CATALOGUED o narațiune complexă și multistratificată, atât din punct de vedere al scenariului, cât mai ales din punct de vedere tematic și politic. Descoperirea întâmplătoare a operei unei artiste video de către un tânăr regizor, dar și a jurnalelor / detritus-ului digital al acestuia de către un AI, declanșează o reflecție despre reproducerea și reproductibilitatea artei, despre temporalitatea, formalitatea și estetica sa în ultimii 50 de ani, precum și despre dinamicile economice care o întrețin – sau subminează – în epoca neoliberalismului. Deopotrivă film de absolvire obraznic, thriller detectivistic și gest post-modern profund influențat de teoriile lui Walter Benjamin, DEBUT este o matrioșcă care deschide larg posibilitățile narative ale eseului desktop. (Flavia Dima)

Julian Castronovo este un regizor și scriitor american. Filmele sale, explorează adesea subiectele autenticității, al identității și al fetișului și au fost proiectate în cadrul unor festivaluri și instituții precum MoMA say Festivalul Internațional de Film de la Rotterdam. Lucrările sale scrise au apărut în publicații precum BOMB și The Los Angeles Review of Books. În 2024, a fost numit unul dintre cele „25 de noi chipuri ale filmului independent” de către Filmmaker Magazine. Are o licență în arte literare, cultură modernă și media de la Universitatea Brown și un master în regie de film de la California Institute of the Arts.