
Într-o lume fără oceane, Linda descoperă o companie misterioasă care oferă experiențe imersive ce implică marea.
Cine se va lăsa fascinat de filmul lui Alle Dicu (și nu-i deloc greu) trebuie să reziste impresiei de inefabil pe care acesta o lasă și să găsească cuvântul potrivit. Acesta nu poate fi altul decât „primitiv”, înţeles în cel mai bun sens al lui, acela de „primordial”. Se spune povestea unei fete căreia o reclamă fantomă îi vinde promisiunea, între epifanie și scam, de a revedea marea într-o lume complet uscată. Însă povestea, scenariul, este doar un pretext: OUR SEA este un film de mizanscenă – nu atât de mult despre ceva, cât cu ceva. Prin decupajul său idiosincratic, prin zoom-urile intempestive, prin fascinația de lanternă magică pentru o suprafață de marmură (magnifica obsesie a lui Dicu) pe care CGI-ul o preschimbă în valuri, filmul face într-adevăr mult mai mult decât să spună povestea acestei fete stranii, la o vârstă stranie și într-o lume stranie. Ce face OUR SEA este să devină una cu propria protagonistă. (Călin Boto)

Alle Dicu este o regizoare și artistă vizuală din România a cărei activitate explorează relația dintre oameni și lumea materială. Filmele sale sunt adesea preocupate de modul în care oamenii interacționează cu obiectele și suprafețele și le atribuie semnificații. Dicu a cultivat o practică multidisciplinară centrată pe pietrele decorative, în special pe marmură, ca lentile cu ajutorul cărora se pot explora idei culturale, filosofice și politice mai ample. În 2021, și-a finalizat studiile la Centrul de Excelență în Studiul Imaginii (CESI) din București, cu o teză despre modul în care marmurei îi sunt atribuite valori sociale și cum aceasta modelează discursurile politice și religioase în arhitectură. În timpul rezidenței sale de la Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains (2022-2024), Dicu a regizat două scurtmetraje care folosesc marmura pentru a sonda fluiditatea imaginilor mentale și fizice în viața contemporană.