Selecția de filme

Whose Voice is This?

Dana Iskakova, Saodat Ismailova | Durata 10'

WHOSE VOICE IS THIS? explorează peisajele sonore din colecția de filme din Asia Centrală din arhiva Institutului Arsenal. Examinând voci dublate, efectee de fundal și coloane sonore originale, instalația urmărește influența ideologiei sovietice asupra filmelor din anii 1960 până în anii 1990, surprinzând eroziunea treptată a acesteia și impactul Perestroikăi.

Grandmamauntsistercat

Zuza Banasińska | Durata 23'

Creat din materiale culese din Arhivele Educaționale din Polonia, GRANDMAMAUNTSISTERCAT spune povestea unei familii matriarhale văzute prin ochii unui copil care încearcă să înțeleagă reproducerea sistemelor ideologice și de reprezentare.

Afraid Doesn’t Exist

Anna Zett | Durata 31'

Un stat polițienesc desființat este perceput atât ca o sursă a unei orori nebuloase, cât și ca un loc de auto-empowerment politic și poetic. Anna Zett combină fragmente de material audiovizual și sonor din arhivele berlineze ale opoziției RDG cu poezie și muzică din acea perioadă, prezentând perioada tensionată de tranziție din Germania între 1986 și 1990.

Endarchiv

Anna Zett | Durata 18'

ENDARCHIV examinează procesul simbolic al eliminării și uitării, ridicând totodată întrebarea "Cum să ne îngrijim de rămășițele emoționale și performative ale RDG și ale mișcărilor sale de opoziție?". Regizoarea Anna Zett este surprinsă desenând cu spray întrebări și afirmații scurte pe mormane mari de pietriș, unde fiecare pas duce la o alunecare de teren. Acțiunea este intercalată cu imagini filmate de Klaus Freymuth, care arată artiști și demonstranți pictând și scriind pe partea estică a Zidului Berlinului la scurt timp după deschiderea graniței în noiembrie 1989.

Another Other

Bex Oluwatoyin Thompson | Durata 9'

Un polițist de culoare și rectorul unei universități sunt interogați de mai mulți oficiali de stat albi după ce aceștia nu au respectat în mod suficient planurile instituțiilor lor. Un experiment în imagine, sunet și subtitrare, ANOTHER OTHER identifică aceste personaje drept colaboratori ai sistemelor rasiste, chiar dacă aceste sisteme îi trădează.

Citizen-Inmate

Hesam Eslami | Durata 15'

Monitorizarea electronică a transformat Teheranul într-un panopticon digital, făcând din coșmarul supravegherii și al controlului constant o realitate. Dar ce se întâmplă atunci când rolurile se inversează și atenția e îndreptată asupra celor care supraveghează?

Empty Rider

Lawrence Lek | Durata 15'

EMPTY RIDER este o instalație video pe un singur canal care extinde utilizarea limbajului cinematografic și a mediilor simulate tipică pentru Lawrence Lek pentru a explora arhitectura controlului. Dezvoltat cu ajutorul animației generate pe calculator, filmul urmărește procesul lui Vanguard, o mașină autonomă cu semne de conștiință, acuzată de un atac asupra operatorului său uman.

Loynes

Dorian Jespers | Durata 25'

O dramă kafkiană într-o sală de judecată din Liverpoolul secolului al XIX-lea, relatând procesul unui cadavru fără nume și fără trecut. Zeci de oameni s-au adunat pentru această ceremonie absurdă — și, poate, pentru a face dreptate.

The Motherfucker’s Birthday

Saif Alsaegh | Durata 7'

Prin intermediul dansului, filmul arată maleficul dictatorilor și ororile pe care le îndură oamenii sub conducerea unor lideri politici puternici. Saddam dansează, Bush dansează, așa că ce le mai rămâne irakienilor decât să se alăture și ei?

A Metamorphosis

Lin Htet Aung | Durata 17'

În interiorul caselor, după ce plecau, mamele erau pline de lacrimi. Fiii erau transformați în pahare de sticlă goale. Iar cântecele de leagăn deveneau blesteme. Filmul examinează suferința și rezistența poporului birmanez, folosind elementele politice distincte care au plutit timp de mai mulți ani pe oceanul operei politice sub repetatele dictaturi militare din Myanmar.

L’Mina

Randa Maroufi | Durata 16'

Jerada este un oraș minier din Maroc unde extracția cărbunelui, deși oficial sistată în 2001, continuă până în prezent în mod informal. L’MINA recreează activitatea care continuă în aceste mine informale, folosind un decor creat în colaborare cu locuitorii orașului, care își interpretează propriile roluri.

Common Pear

Gregor Božič | Durata 15'

Într-un viitor apropiat răvășit de criza climatică, o echipă de oameni de știință analizează imagini de arhivă cu agricultori din trecut, încercând să le înțeleagă legătura cu pământul.

Memory Is an Animal, It Barks with Many Mouths

Eva Giolo | Durata 24'

În văile care înconjoară Munții Dolomiți niște copii reimaginează vechile legende ladine uitându-se la cursuri de apă, gropi, peșteri și pasaje în căutarea a ceva pierdut sau uitat. Folosind o coregrafie poetică, filmul devine o călătorie fictivă care creează rezonanțe între peisaj, gândirea magică și ladină – vechea limbă retoromanică protejată a acestor văi. Un puzzle se transformă într-o fabulă atemporală.

Portales

Elena Duque | Durata 16'

PORTALES urmează cursul râului Guadalete din Cádiz, Spania, plecând de la munți și ajungând la mare: un catalog de peisaje care ascund alte peisaje, o colecție de portaluri interdimensionale (și cărți poștale) care îmbină imagini filmate și animația, dând naștere unei faune și flore imposibile și inventând o nouă istorie și geografie pentru un umil curs de apă.

The Flowers Stand Silently, Witnessing

Theo Panagopoulos | Durata 17'

Când un cineast cu origini palestiniene stabilit în Scoția descoperă o arhivă puțin văzută ce conține imagini filmate cu florile sălbatice din Palestina, acesta decide să reaproprie filmările. Acest sensibil eseu cinematografic chestionează rolul imaginii ca instrument producător de mărturii, dar și de violență, atunci când ea este legată de relațiile complexe dintre oameni și pământ.

Al Basateen

Antoine Chapon | Durata 25'

În 2015, în Damasc, cartierul Basateen al-Razi și livezile sale au fost rase din temelii ca pedeapsă pentru revolta populației împotriva regimului. După ce au pierdut totul, doi foști locuitori își amintesc de cartierul lor.

Who Was Here?

Evi Stamou | Durata 26'

Pentru a completa lacunele și neconcordanțele din biografia tatălui său, regizoarea Evi Stamou începe o corespondență cu un program de inteligență artificială. Din acest schimb conspirativ și adesea impertinent ies la iveală povești posibile și probabile, care conturează portretul unui tânăr visător, într-o perioadă în care junta militară greacă câștiga putere.

Slet 1988

Maria Popivoda | Durata 22'

Dansatoarea Sonja Vukićević, în vârstă de 74 de ani, se mișcă prin spații socialist moderniste, corpul său evocând ultima reprezentație de masă din Iugoslavia. Împletit cu jurnalul unei adolescente din anul 1988, filmul urmărește trecerea de la colectivismul socialist la un naționalism în ascensiune.

Koki, Ciao

Quenton Miller | Durata 11'

Co-scris și narat de către Koki, papagalul vorbitor în vârstă de 67 de ani al fostului lider iugoslav Tito, KOKI, CIAO prezintă înregistrări realizate cu pasărea pe parcursul a patru ani și imagini inedite din arhivele statului, printre care relatări despre vizitele de stat ale lui Nikita Hrușciov, Sukarno, Gandhi și ale soților Ceaușescu, precum și ale unor celebrități ca Sophia Loren și Carlo Ponti.

J-N-N

Ginan Seidl | Durata 19'

J-N-N se bazează pe conversațiile de familie ale artistei din timpul unei călătorii în Irak, precum și pe cercetări intensive despre Djinni, entitățile efemere care sunt profund împletite în cultura țării. Într-o călătorie vizuală și fragmentară prin deșertul Irakului, de la Ur via Babilon până la saloane izolate din Bagdad, filmul pune sub semnul întrebării o cultură și o societate sfâșiate de războaie curente, războaie civile, represiune și terorism.

Every Epoch Dreams the Next

Johannes Gierlinger | Durata 18'

Plecând de la un fragment dintr-un film albanez din perioada comunistă, în care un băiat visează construcția unui oraș modern, EVERY EPOCH DREAMS THE NEXT reflectează asupra modului în care schimbarea structurilor de putere transformă peisajul urban, precum și asupra modului în care aceste structuri de putere pot prevala asupra binelui comun și a interesului public.

World at Stake

Total Refusal (Susanna Flock, Adrian Jonas Haim, Jona Kleinlein) | Durata 20'

Un jucător de golf ratează lovitura, o echipă de fotbal joacă împotriva ei înseși, iar copilotul unui raliu se confruntă cu o criză de identitate. În jurul lor, un public care nu poate acționa. Filmat în interiorul unor jocuri video sportive, A WORLD AT STAKE răstoarnă principiile victoriei și ale înfrângerii, negociind totodată rolurile sociale între suveranitatea individuală și pasivitatea colectivă.

Afto pou zitame apo ena agalma ine na min kinite

Daphné Hérétakis | Durata 31'

Nimic nu pare să se miște în Atena, iar oamenii sunt încremeniți ca niște statui. Totuși, într-o altă parte a orașului, o cariatidă evadează dintr-un muzeu, în timp ce un mic grup cere distrugerea tuturor antichităților. Poate că a filma este singura modalitate de a evita transformarea în piatră.

Green Grey Black Brown

Yuyan Wang | Durata 12'

Un tărâm sintetic, elaborat cu meticulozitate de startup-uri globale. Toate sunt legate între ele de o mâzgă întunecată – o prezență uleioasă și recurentă care îmbină flora Jurasicului cu decorațiuni vegetale din plastic destinate centrelor comerciale. Petrolul, atât în formă rafinată, cât și nerafinată, deschide un portal către logica sângeroasă a capitalismului petrolier și a practicilor globale de extracție.

Their Eyes

Nicolas Gourault | Durata 23'

Cum învață o mașină să citească lumea? Mărturii și înregistrări de ecran vorbesc despre experiența micro-lucrătorilor online din Sudul Global: sarcina lor este să învețe inteligența artificială cu care operează mașinile autonome cum să circule pe străzile din Nordul Global.

Being John Smith

John Smith | Durata 27'

După decenii de jenă și disconfort, artistul recunoaște în cele din urmă că faptul că are cel mai comun nume din întreaga lume anglofonă (John Smith) a avut un impact profund asupra modului în care își înțelege identitatea. Combinând fragmente autobiografice cu interjecții despre încredere, îndoială de sine și starea curentă a lumii, BEING JOHN SMITH ne poartă într-o călătorie confesională care abordează dileme universale, precum și personale, revelând cât de important poate fi un nume.

The Birds Choose the Cards

Basim Magdy | Durata 24'

Ceea ce se dorea a fi un film despre turism, apusuri de soare și război, se transformă rapid într-un puzzle ale cărui piese împletesc filosofia antică cu dorința puternică de a vedea viitorul. Un film emoționant, în care narațiunea la persoana întâi transcende absurditatea călătoriei pe care o povestește, explorând, astfel, o înfrângere a empatiei. Disonanța coloanei sonore subliniază căldura pe care o conțin detaliile din călătoria naratorului.

Comment ça va?

Caroline Poggi, Jonathan Vinel | Durata 31'

Un grup de animale trăiesc pe o coastă sălbatică și încearcă să vindece răul pe care lumea contemporană le-a provocat acestora. Un fel de dezintoxicare.

happiness

Fırat Yücel | Durata 18'

Un desktop diary urgent, realizat la intersecția între un peisaj digital agitat și violența interioară a colonizării moderne. Filmul relatează nopțile nedormite ale unui grup de activiști, având ochii ațintiți pe ecrane și urmărind știrile din Palestina și Orientul Mijlociu. În Amsterdam, departe de țările lor natale, violența poliției și amenințarea deportării îi țin lipiți de interfețele digitale noapte după noapte.

Sudesha

Yugantar | Durata 30'

SUDESHA (1983) își capătă numele de la figura sa centrală, o activistă implicată în mișcarea Chipko, marile proteste ecofeministe ale Indiei de la poalele Himalayei. Vibranța unei imagini color e egalată doar de furia acestor femei împotriva deforestării, dar și a rolurilor tradiționale. Cea mai fericită zi din viața sa, își aduce aminte o femeie, a fost atunci când au arestat-o și nu a mai fost nevoită să gătească sau să spele.

Idi Katha Maatramena

Yugantar | Durata 25'

IDI KATHA MAATRAMENA / IS THIS JUST A STORY? (1983), singurul film al colectivului Yugantar care nu folosește imagini așa-zis reale, e bazat pe un scenariu conceput în colaborare cu o altă grupare feministă, Sri Shakhti Sanghatana, și se dedică problemei violenței domestice și a efectelor adesea puțin vizibile ale vieții de familie asupra femeilor din India. În loc să opteze pentru un ton moralist sau care să insiste în a vorbi despre moarte, filmul se concentrează pe solidaritatea pe care personajul principal o găsește într-o prietenă.

Tambaku Chaakila Oob Aali

Yugantar | Durata 25'

Actul de a asculta și de a lăsa grupările unioniste și sindicaliste să vorbească pentru ele însele e esențial și pentru TAMBAKU CHAAKILA OOB AALI / TOBACCO EMBERS (1982), în care colectivul Yugantar petrece patru luni alături de lucrătoarele unei fabrici de tutun din Nipani, punctul zero al uneia dintre cele mai importante greve muncitorești ale Indiei din vreme, care a activat 3000 de femei. Rezultatul acestei colaborări e aproape un manual de grevă, în care lucrătoarele discută strategii de sindicalizare și de propagare a acțiunilor, dar și modul în care își doresc să fie reprezentate.

Molkarin

Yugantar | Durata 25'

În MOLKARIN / MAID SERVANT (1981), primul film al colectivului de film Yugantar, reconstituiri ale unor conflicte între angajatori și lucrătoarele lor domestice sunt împletite cu interviuri și imagini ale unor întâlniri comunitare în care acestea își discută direct nevoile și nemulțumirile. Treptat acestea devin rezoluții, sute de lucrătoare din orașul Pune ajungând să se coaguleze într-o grevă care reușește să deschidă negocierile pentru noi drepturi și un manifest care să reglementeze condițiile de muncă, de la zile libere la plată.

Punku

J. D. Fernández Molero | Durata 132'

În adâncul zonelor joase de-a lungul Amazonului peruvian, Meshia, o adolescentă indigenă din tribul Matsigenka, îl descoperă pe Iván, un băiat dispărut de doi ani și considerat mort. Hotărâtă să-l salveze, ea pornește într-o călătorie de-a lungul râului și înspre munți, către orașul Quillabamba. În vreme ce legătura dintre ei devine tot mai strânsă, Iván își înfruntă trauma și coșmarurile, în timp ce Meshia își urmărește ambițiile și se-agață de propriile iluzii.

Levers

Rhayne Vermette | Durata 89'

După ce o explozie provoacă o pană totală de curent, locuitorii unei comunități din Manitoba se luptă să-și păstreze calmul și conexiunile, în vreme ce întunericul le pune la încercare rezistența.

MACDO

Racornelia | Durata 118'

Evocând atmosfera unui Ajun de Crăciun din Ciudad de México la sfârșitul anilor '90 și inspirându-se din estetica telenovelelor și a home movie-urilor, MACDO oferă o explorare incisivă a dinamicilor de putere din interiorul familiei și a mecanismelor de dominație în spațiul domestic.

Debut, or, Objects of the Field of Debris as Currently Catalogued

Julian Castronovo | Durata 78'

Un tânăr cineast pe nume Julian descoperă o carte ascunsă despre care se dovedește că e legată de o falsificatoare de artă dispărută — misterul perfect pentru următorul său film. Dar, pe măsură ce coincidențele se înmulțesc și se instalează paranoia, acesta începe să se întrebe ce este real, cine îl urmărește și dacă el este cel care regizează povestea sau dacă este regizat de ea.

Clementina

Agustín Mendilaharzu, Constanza Feldman | Durata 109'

Carantina îi forțează pe Constanza și Agustín, o actriță și un regizor, să se mute împreună. Departe de slujbele și de rutina lor, decid să filmeze un scurtmetraj inspirat de greutățile Constanzei în a se adapta la viața într-o casă nouă. Însă, odată ce filmul este gata, problemele din viața reală continuă: defecțiuni la instalațiile clădirii îi obligă să primească muncitorii, rămân fără electricitate și apă curentă și, în final, sunt nevoiți să se mute la Constanza acasă. Fiecare problemă devine începutul unui nou film de ficțiune: o nouă comedie cu Clementina în rolul principal.

La Flor (Partea a III-a)

Mariano Llinás | Durata 290'

LA FLOR e o narațiune complexă din șase povești separate dar succesive, legate între ele de aceleași patru actrițe: Pilar Gamboa, Elisa Carricajo, Laura Paredes și Valeria Correa. Fiecare sare dintr-un univers ficțional în altul, ca și cum ar fi la un bal mascat. Aceeași actriță va fi o vrăjitoare în prima poveste, cântăreață pop în a doua, o spioană mută în a treia, se va juca pe sine în a patra, în a cincea va fi un personaj secundar aproape insesizabil, doar ca în a șasea poveste să reapărea ca o prizonieră evadată în secolul al XIX-lea.

La Flor (Partea a II-a)

Mariano Llinás | Durata 312'

LA FLOR e o narațiune complexă din șase povești separate dar succesive, legate între ele de aceleași patru actrițe: Pilar Gamboa, Elisa Carricajo, Laura Paredes și Valeria Correa. Fiecare sare dintr-un univers ficțional în altul, ca și cum ar fi la un bal mascat. Aceeași actriță va fi o vrăjitoare în prima poveste, cântăreață pop în a doua, o spioană mută în a treia, se va juca pe sine în a patra, în a cincea va fi un personaj secundar aproape insesizabil, doar ca în a șasea poveste să reapărea ca o prizonieră evadată în secolul al XIX-lea.

La Flor (Partea I)

Mariano Llinás | Durata 210’

LA FLOR e o narațiune complexă din șase povești separate dar succesive, legate între ele de aceleași patru actrițe: Pilar Gamboa, Elisa Carricajo, Laura Paredes și Valeria Correa. Fiecare sare dintr-un univers ficțional în altul, ca și cum ar fi la un bal mascat. Aceeași actriță va fi o vrăjitoare în prima poveste, cântăreață pop în a doua, o spioană mută în a treia, se va juca pe sine în a patra, în a cincea va fi un personaj secundar aproape insesizabil, doar ca în a șasea poveste să reapărea ca o prizonieră evadată în secolul al XIX-lea.

Popular tradición de esta tierra

Mariano Llinás | Durata 98'

Acest al doilea proiect realizat de către Commando Corsini (Pablo Dacal, Agustín Mendilaharzu și regizorul Mariano Llinás) ne poartă pe câmpiile Pampas-ului unde a crescut artistul popular și muzicianul Ignacio Corsini, și care ulterior i-au format o viziune asupra lumii care l-a însoțit toată viața. Rezultatul acestei excursii este o călătorie rătăcitoare prin peisajele Argentinei, paradoxurile și fantomele sale, cu convingerea că viața și opera lui Corsini sunt o poartă către istoria Argentinei, de la istoria muzicii până la politica zilelor de azi.

Trenque Lauquen

Laura Citarella | Durata 128' + 132'

O femeie dispare. Doi bărbați pornesc în căutarea ei: amândoi o iubesc. De ce a plecat? Fiecare are propriile suspiciuni și le ascunde de celălalt, care – în mod misterios – nu devine niciodată un rival. Niciunul dintre ei nu are dreptate – dar oare are cineva? Această fugă bruscă devine nucleul ascuns al unui șir de ficțiuni: secretul unei alte femei, dispărută și ea cu mulți ani în urmă; secretul vieții unui sat guvernat de un incident supranatural pe care nimeni nu pare să-l perceapă; secretul Pampas-ului, care nu încetează să se întindă și să devoreze totul.

The Seasons

Maureen Fazendeiro | Durata 82'

Îmbinând relatări ale muncitorilor din mediul rural cu notițele de teren ale unor arheologi, imagini de amator și desene științifice, legende, poezii și cântece, AS ESTAÇÕES este atât o călătorie prin istoria reală și prin poveștile regiunii Alentejo din sudul Portugaliei, cât și un portret al oamenilor care au trăit acolo.

Film de închidere: Dry Leaf

r. Alexandre Koberidze | Durata 3h 6'

Lisa, o fotografă sportivă, dispare fără avertisment. Ultimul detaliu cunoscut despre ea este acela că se afla într-un demers de documentare fotografică a stadioanelor de fotbal din satele din Georgia. Neputând să cadă la pace cu dispariția, tatăl său, Irakli, pornește în căutarea ei. Acestuia i se alătură Levani, enigmaticul cel mai bun prieten al Lisei, și călătoresc împreună prin peisaje rurale, mergând înapoi după pașii săi prin sate liniștite, întâlnind străini amabili și stând de vorbă cu copii care joacă fotbal.

Film de deschidere: Cu Hasan în Gaza

r. Kamal Aljafari | Durata 1h 46'

Trei casete MiniDV care documentează viața cotidiană în Gaza filmate în 2001 și redescoperite recent. Ceea ce a început ca o căutare a unui fost coleg de închisoare din 1989 a dus la o călătorie neașteptată din nordul în sudul Gazei împreună cu Hasan, un ghid local al cărui destin rămâne necunoscut. O reflecție cinematografică asupra memoriei, pierderii și trecerii timpului, care surprinde o Gaza a trecutului și care omagiază vieți care s-ar putea să nu mai fie găsite niciodată.

Asamblaj cu bunica și bunicul

r. Alma Buhagiar | Durata 7'

Bunicii regizoarei, împreună de peste 60 de ani, rememorează (și remontează) fragmente din viața lor comună. Filmul, menit inițial să opereze ca parte dintr-o video instalație, surprinde un recul spre un trecut nonlinear, urmărind totodată modul în care texturile și materialitatea imaginilor se pot înscrie în ecranul de cinema.

Iadul alb

r. Laura Săvuțiu | Durata 7'

IADUL ALB explorează disonanța dintre tonul alarmist al știrilor despre ninsoare și peisajele idilice care le însoțesc, cu dorința de a documenta regia, limbajul și coregrafia mediatică românească.

Hélène F. O alegorie (post)minieră

r. Larisa Crunțeanu, Sonja Hornung | Durata 20'

HÉLÈNE F. O ALEGORIE (POST)MINIERĂ s-a născut dintr-o confruntare cu mai multe spații afectate de exploatarea de suprafață din România, Germania și Serbia. O voce fără de trup bântuie construcția peisajului înțeleasă în termeni de producție, atrăgând atenția asupra feminizării acestuia ca un mijloc de exploatare la scară largă în epoca așa-numitului capitalism „verde”.

În capul meu

r. Irina Tempea | Durata 6'

În IN MY HEAD, regizoarea reflectează asupra sclerozei multiple de care suferă, privind-o din unghiul propriilor imagini de RMN și schițând, în tot acest timp, mișcarea vieții care persistă în ciuda bolii.

Our Sea

r. Alle Dicu | Durata 20'

Într-o lume fără oceane, Linda descoperă o companie misterioasă care oferă experiențe imersive ce implică marea.

Trăiam încet pe timp de pace

r. Kristina Jacot | Durata 8'

Ritualuri tăcute ale vieții de zi cu zi, amintirile pâlpâie printre urme grăunțoase… timpul se strecoară pe nesimțite. Pacea, uneori, nu e decât absența războiului.

Light that Never Quite Returns the Same

r. Andreea Borțun | Durata 24'

Lumina intră în dialog cu elemente naturale, unele de-o vârstă cu falansterele pe urmele cărora pleacă autoarea. Ea narează confesiuni ale spațiilor și oamenilor care le-au locuit, chestionează și dă voce celor din spatele acestor istorii de utopie socială.

Du-mă la apă

r. Teona Galgoțiu | Durata 7'

Valsul Dunărea albastră aduce la suprafață amintiri fragmentate, dezvăluind istoria mai puțin cunoscută a Canalului Dunăre – Marea Neagră. Granițele dintre regizoare și actriță se estompează, limbile și straturile trecutului se amestecă.

Și eu fac parte din cele trei întorsături

r. Monica Maria Moraru | Durata 15'

Bazându-se pe istorii orale și fragmentare, ȘI EU FAC PARTE DIN CELE TREI ÎNTORSĂTURI urmărește efectele unui cutremur devastator în București și ale unei inundații concomitente cauzată de acesta într-un mic oraș din Buzău, într-o perioadă de urbanizare naționalistă din timpul României comuniste.

Fracti

r. Lavinia Petrache | Durata 6'

Oamenii își trăiesc rutina într-un sat care plutește în cer. Ce se întâmplă atunci când unul dintre ei ajunge să provoace sfârșitul lumii?

Oedipus Redux

r. Cosmin Nicolae | Durata 13'

În 1967, Pier Paolo Pasolini a călătorit în România, în căutarea unui decor primordial, arhaic pentru Oedipus Rex. Regizorul a plecat doar cu o colecție de muzică, care a fost folosită, aproape în întregime, drept coloană sonoră pentru filmul care a fost în cele din urmă turnat în Maroc. OEDIPUS REDUX este o prospecție speculativă a locațiilor care invită spectatorii să contempleze un „ce-ar fi dacă” al istoriei cinematografice.

Pietre și ale lor vechi povești șoptite

r. David Drăgan, Noah Kohlbrenner | Durata 26'

PIETRE ȘI ALE LOR VECHI POVEȘTI ȘOPTITE se desfășoară ca un dialog între poveștile străvechi din munții Transilvaniei și munții Valais, întrepătrunse de momente de mișcare contemporană. Prin prisma dansului, mediul înconjurător devine deopotrivă scenă și simbol, șoaptele unor povești uitate fiind gravate în țesătura pământului.

Meniu